digitale kabeltelevisie

« Casema gokt op on demand en M$ Publieke omroep wil geld vragen voor themakanalen »



Live voetbal en keuze-tv breekijzers voor Versatel

07 februari 2005

versatel logoIn Het Financieele Dagblad (registratie verplicht)

"Televisie à la carte en live voetbal zijn de twee pijlers onder de televisiestrategie van Versatel . Dat blijkt uit een gesprek van deze krant met bestuursvoorzitter Raj Raithatha van het datacommunicatiebedrijf dat onlangs de live-rechten won voor de komende drie seizoenen eredivisievoetbal."

"'Wat heeft een kabelabonnee aan honderd zenders als hij zelf niet een programma kan bekijken op een tijdstip dat hem het beste schikt', vraagt de topman zich af. Versatel gebruikt de interactieve mogelijkheden van het internet om kijkers te laten kijken wanneer zij willen. Daarmee gaat het bedrijf verder dan KPN en grote kabelexploitanten zoals UPC en Casema. Zij bieden ook digitale televisie aan met keuzekanalen maar geen tv à la carte op programmaniveau."

Casema kondigde afgelopen vrijdag ook aan om televisieseries on demand te willen gaan aanbieden.

"Raithatha denkt dat abonnees bereid zijn om 'euro 1 à euro 2' extra te betalen per tv-programma. Voetbalwedstrijden krijgen een onbekend hoger prijskaartje per duel. Versatel verzendt de programma's vanuit een soort centrale digitale bibliotheek. Het bedrijf overlegt daarover met omroepen."