digitale kabeltelevisie

« UPC blijft vaag over tarieven Politiek wil kabelbedrijven veel strakker aan banden »



TV Home: 80.000 klanten

13 september 2005

tv home logoIn Planet Multimedia aandacht voor TV Home.

"Volgens Essent kijken 80.000 klanten in haar verzorgingsgebied naar digitale televisie. Dat is vooralsnog een klein gedeelte van de 1,8 miljoen huishoudens die Essent bedient, maar volgens de woordvoerder groeit dat aantal hard. 'We zijn de nummer 2 op de markt van digitale televisie, naar klantaantallen gemeten.'"

De regel daarna gaat het al fout; "Sinds begin 2005 zendt Essent digitale televisiesignalen uit via het TV Home-merk.". Begin 2005 werd het digitale basispakket gratis. In september 2002 ging Essent onder de naam TV Home digitale TV verkopen, daarvoor werd het merk "Mr.Zap" gebruikt.

Over hoeveel mensen bereid zijn extra te betalen voor het extra-pakket laat de woordvoerder (zoals gebruikelijk) zich niet uit.

"Binnen twee weken maakte Essent uitbreidingen bekend op haar digitale televisiepakket. Het aantal zenders op het Extra-abonnement wordt volgens de woordvoerder sterk uitgebreid. 'En de beeld- en geluidskwaliteit gaat fors vooruit omdat we ons eigen ontvangststation in gebruik nemen.'".

"Tot de nieuwe digitale tv-zenders van Essent behoort onder meer TV Oranje, een zender van Krijn Torringa die 24 uur per dag Nederlandse muziek uitzendt. Daarnaast vergroot Essent het aantal digitale themakanalen dat ze van de Publieke Omroep uitzendt. De themakanalen van de Publieke Omroep komen in het Extra-pakket, waarvoor abonnees 7,95 per maand extra betalen."