digitale kabeltelevisie

« X-MO TV bij Caiway CvdM: geen regels zendervolgorde EPG »



Nieuwe kanalen MTV Networks bij Caiw

02 augustus 2007

logo caiwayVandaag, op 2 augustus 12.00 uur, lanceert MTV Networks drie nieuwe digitale kanalen. Het gaat om de zenders TMF PURE, Nick Toons en Nick Hits. CAIW zal als eerste kabelexploitant het drietal digitale kanalen van MTV Networks aan het digitale aanbod toevoegen. Alle drie zijn zeven dagen per week, 24 uur per dag te zien.

TMF Pure logoTMF Pure is een urban muziekzender, gespecialiseerd in r&b, soul, Noord-Afrikaanse hits, Turkse pop en nog veel meer. Met haar multiculturele programmering mikt de zender op een doelgroep van 13 t/m 24 jarigen. Het is niet de eerste keer dat TMF Pure gelanceerd wordt. In 2005 begon MTV met drie muziekzenders; TMF PURE, TMF NL en TMF PARTY en de kinderzender Nick Jr. Op 1 augustus 2006 werd TMF Pure vervangen door MTV Brand New.

Nick Toons is het nieuwe 24-uurs digitale kanaal waar jong en oud terecht kan voor de beste cartoons. Overdag zijn er Nederlands gesproken cartoons en ’s avonds originele ondertitelde cartoonseries te zien. Nick Hits is het nieuwste muzikale digitale tv kanaal van MTV Networks. Op Nick Hits zijn 24 uur per dag 7 dagen per week verantwoorde videoclips voor kids te zien. De doelgroep van de zender is jongens en meisjes tussen de 5 en 15 jaar. Deze zenders komen naast het al bestaande digitale kanaal Nick Jr. en de 'gewone' zender Nickelodeon/Comedy central.

Bron: persbericht Caiw.