digitale kabeltelevisie

« 64% Huishoudens kijkt digitaal 49% Ziggo klanten kijkt digitaal »



UPC meldt (weer) Groei Video On Demand

22 maart 2010

upc logoIn 2009 vroegen klanten van UPC 47,5 miljoen keer televisieprogramma’s, films, series en concerten aan via UPC on Demand (VoD). Dat is een stijging van 45% vergeleken met 2008. Het aantal digitale televisieklanten dat gebruik maakte van de mogelijkheid om programma’s op te vragen steeg in vergelijking met 2008 met 40%. De meest opgevraagde film in 2009 was Oorlogswinter. De populairste serie van afgelopen jaar was Sex and the City.

UPC maakt in haar persbericht geen onderscheid tussen het gebruik van VOD voor betaalde programma's is, en hoeveel gratis programma's opgevraagd zijn. Bij UPC heeft elke decoder de mogelijkheid van VOD, en in elk abonnement zitten een aantal gratis VOD programma's opgenomen (in ieder geval 2 dagen uitzending gemist bij de starter abonnementen, en 10 dagen bij royaal). Alleen in een paar kleine regio's is VOD nog niet beschikbaar.

Vorig jaar meldde UPC; "In de tweede helft van 2008 laat het On Demand-gebruik met bijna 21 miljoen opgevraagde programma’s een groei zien van 51% t.o.v. de eerste helft van het jaar." Daar werden halve jaren met elkaar vergeleken, in de groei van 45% die nu gerapporteerd word is dus ook de relatief slechte eerste helft van 2008 meegenomen.

Als we de cijfers van de 2e helft van 2008 doortrekken op jaarbasis , is de groei van VOD bij UPC jaar op jaar opeens nog maar 13%. Het is maar net hoe je de cijfers wilt interpreteren. "Lies, damned lies, and statistics"

Bron: persbericht UPC