digitale kabeltelevisie

« Daling extra zenderpakketten Ziggo Rekam marktaandeel nadert 50% »



UPC marktaandeel 56,4%

06 augustus 2014

UPC Q2 2014
Het totaal aantal TV-abonnees van UPC Nederland is in het tweede kwartaal gedaald met 11.900 tot 1.603.500. Het aantal mogelijke aansluitingen (homes passed) bedroeg 2.843.700, zodat het marktaandeel van UPC voor TV in haar verzorgingsgebied uitkwam op 56,4%.

marktaandeelupc q2 2014

Het aantal klanten dat een betaald abonnement heeft op digitale TV steeg met 5.900 tot 1.119.900. Daarmee heeft 69,8% van de UPC klanten een betaald digitaal abonnement. Daarnaast biedt UPC nog een 'gratis' digitaal basispakket van 30 SD-zenders, en Nederland 1,2 en 3 in HD. Voor dit basispakket is geen smartcard nodig, het is dan ook niet bekend hoeveel mensen hier naar kijken.

Bron: kwartaalcijfers LGI