digitale kabeltelevisie

« UPC gaat basispakket ongecodeerd doorgeven Grootste daling UPC TV-abonnees in 6 jaar »



Stagnatie digitale TV Ziggo

17 april 2013

ziggo logoIn het eerste kwartaal van 2013 heeft Ziggo er 4.000 digitale TV kijkers bij gekregen, om uit te komen op 2.260.000 abonnees die één of meer smart-cards hebben geregistreerd. In totaal heeft Ziggo 2.851.000 klanten voor televisie (digitaal en analoog). Daarmee heeft 79,3% van de Ziggo klanten digitale televisie. Het totaal aantal homes passed in Ziggo gebied bedraagt 4.211.000, waarmee Ziggo voor TV uitkomt op een marktaandeel van 67,7%. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers die Ziggo vandaag bekend gemaakt heeft.

ziggo 2013q1

Geen groei van digitale TV

De groei van digitale TV lijkt er uit te zijn voor Ziggo. Voor het tweede kwartaal op rij is de toename van het aantal digitale abonnees minimaal.

groei digitale abonnees ziggo q1 2013

Ook het aantal mensen dat extra betaalde zenderpakketten afneemt neemt af, zowel absoluut als relatief. Vorig kwartaal hadden nog 909.000 abonnees één of meer extra zenderpakketten , dat waren er het kwartaal daarvoor nog 929.000.

ziggo 2013 q1 percentage extra zenders

Ziggo wist de inkomsten uit extra zenders nog wel licht te verhogen, van 43,0 miljoen euro in Q4 2012 naar 43,1 miljoen euro in Q1 van 2013. Dat komt vooral doordat de abonnees die nog wel extra zenders afnamen daar meer voor gingen betalen, gemiddeld € 15,82 per abonnee.

ziggo 2013 q1 inkomsten extra zenders per abonnee


Bron: kwartaalcijfers Ziggo