digitale kabeltelevisie

« Stagnatie digitale TV Ziggo Marktaandeel Rekam kabel 54% »



Grootste daling UPC TV-abonnees in 6 jaar

07 mei 2013

UPC q1 2013
In het eerste kwartaal van 2013 is het aantal TV-abonnees bij UPC Nederland gedaald met 32.700, en kwam uit op 1.696.900. Het totaal aantal mogelijke aansluitingen (homes-passed) van UPC bedroeg 2.828.100, zodat voor TV (analoog en digitaal) het marktaandeel van UPC in haar verzorgingsgebied uitkomt op 60%. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van LGI (het moederbedrijf van UPC Nederland).

Het aantal digitale abonnees nam toe met 11.300 tot 1.089.300, zodat nu 64,2% van de UPC abonnees een digitaal abonnement heeft Sinds kort biedt UPC een basispakket aan digitale zenders ongecodeerd aan, zodat ieder abonnee zonder smart-card (en extra kosten) digitaal kan kijken. Die gratis kijkers zijn niet opgenomen in bovensaande cijfers, het gaat hierbij om klanten die extra betalen voor digitale TV en daarbij ook een decoder of CI+ module in bruikleen krijgen.

Grootste daling TV abonnees in 6 jaar

upc verschil tv q1 2013
LGI stelt in haar persbericht "the Dutch market remains very competitive", en dat blijkt ook wel uit de daling van het aantal TV abonnees. De daling van 32.700 is de grootste van de afgelopen 6 jaar, alleen in maart 2007 was de daling nog groter met 33.500.

Digitale TV

upc verschil digitale tv q1 2013

Het aantal abonnees met digitale TV blijft nog toenemen.


bron: kwartaalcijfers LGI