digitale kabeltelevisie

« REKAM marktaandeel stijgt - of toch niet? 81,1% Ziggo klanten kijkt digitaal »



Rekam kabel verliest weer marktaandeel

16 oktober 2013

rekam cijfers 3e kwartaal
In het 3e kwartaal van 2013 is het totaal aantal abonees op de REKAM-kabel afgenomen tot 30.495. Dat was nog 30.921 een kwartaal eerder. Het totaal aantal mogelijke aansluitingen (homes-passed) bedroeg 56110, zodat de REKAM-kabel uitkomt op een marktaandeel van 54,3%. Vorig kwartaal leek het marktaandeel nog te stijgen, maar dat werd veroorzaakt door een bijstelling van het aantal homes-passed. Het absolute aantal abonnees

Alleen digitaal

Op 10-10-10 werd op de REKAM-kabel het analoge signaal TV-signaal uitgeschakeld, sindsdien kan er alleen nog digitaal worden gekeken. Op de REKAM-kabel kan gekozen worden uit twee aanbieders; Rekam met een basispakket voor € 7,95 per maand, en Caiway met een uitgebreider pakket (vanaf) € 18,75 per maand. Via REKAM keken 17.754 abonnees, via Caiway waren dat er 12.741.

Het basispakket van de Rekam is niet gecodeerd, er is dus geen smart-card voor nodig. Een klein aantal zenders (CNBC, SWR, RTL Television, France 2, TVE en Rai Uno) wordt gecodeerd doorgegeven. Daarvoor heeft de abonnee dus wel een smartcard nodig, maar er hoeft geen extra abonnementsgeld voor betaald te worden. Op dit moment hebben 582 abonnees (3,3%) een smart-card voor deze extra zenders.