digitale kabeltelevisie

« Minder informatie op pagina Frequentieoverzicht Ziggo Oost (2) Marktaandeel UPC daalt tot 56,9% »



82,8% van de Ziggo klanten kijkt digitaal

16 april 2014

ziggo 1e kwartaal 2014
In het eerste kwartaal van 2014 heeft Ziggo in totaal 12.000 TV-klanten verloren. Het totaal aantal TV-klanten kwam uit op 2.784.000, wat met 4.250.000 homes-passed (mogelijke aansluitingen) neerkomt op een marktaandeel van 65,5%. Het aantal klanten dat digitaal kan kijken (één of meerdere smartcards geregistreerd heeft) steeg in dit kwartaal met 13.000 en eindigde op 2.304.000. Daarmee 82,8% van de Ziggo klanten de beschikking over digitale-TV, oftewel 17,2% kijkt nog analoog.

Extra pakketten

ziggo klanten met extra zenders
Het aantal klanten dat een abonnement neemt op één of meerdere extra betaalde zenderpakketten daalde met 16.000 tot 837.000. Daarmee heeft nu 37,2% van de digitale TV-klanten de beschikking over extra zenders.