digitale kabeltelevisie

« 82,8% van de Ziggo klanten kijkt digitaal Marktaandeel Rekam daalt sneller dan dat van Ziggo en UPC »



Marktaandeel UPC daalt tot 56,9%

07 mei 2014

upc Q1 2014
In het eerste kwartaal van 2014 heeft UPC er 5.900 betalende digitale TV kijkers bij gekregen. Het totaal aantal klanten dat een betaald digitaal abonnement heeft bij UPC kwam uit op 1.114.000. Daarin zijn niet meegerekend de klanten die kijken naar het ongecodeerde basispakket aan digitale zenders. Voor de UPC boekhouding tellen die nog mee als analoge abonnees. Het totaal aantal TV-abonnees daalde met 16.600 tot 1.615.400. Daarmee heeft 69% van de UPC kijkers een betaald digitaal abonnement. Het aantal mogelijke aansluitingen (homes-passed) bedroeg 2.840.800, zodat het marktaandeel van UPC voor TV in haar verzorgingsgebied uitkwam op 56,9%.

Bron: kwartaalcijfers LGI